Stephanie Drennan

Skriver om livet, vad som hander och hur det ar att vara ung fru.

Sunday, January 07, 2007

Annorlunda, men sa KUL

Kan inte saga mer an, woho.. I LOVE studentlivet har i USA, det ar sa anorlunda jamfort med hemma i Sverige. HAr lever man bokstavligen pa skolan nar man studerar dar. Det finns till och med McDonalds, Bowlinghall, och diversa "rides" pa skolan. MAn kan praktist taget gora allt dar. och gymmet, det kan inte bli battre gym, det finns ALLT, simhall, racketball, basket, fotboll, alla maskiner i varlden man kan tanka sig, nackdelen med gymmet ar att man maste ha en viss "skoluneform" som inte ar den snyggaste, men det funkar eftersom alla andra maste ha dem ocksa.
Finns finns det nackdelar ocksa, man far inte kla sig hur som halst, man maste vara valvardam, killar far exempelvis inte komma orakade, eller ha for langt har, men for oss tjejer kanske inte det gar ut lika hart. Men det varsta maste vara att det finns fissa tider da man maste vara hemm pa kvallarna, och foljer man inte dessa sa kan dom kicka en fran skolan, dom kan till och med kicka mig om jag har for kort kjol, eller for stor urigning, eller det allra tontigaste, NO FLIPPFLOPS.

Men ska inte klaga, tjejerna jag bor med ar helt underbara. Det ar jag Shawna, Mallore, Michaela and Canada (Ashley, som hon egentligen heter, men hon kommer fran Canada sa vi kallar henne det). Hur roliga tjejer som helts, och vi har sa roligt tillsammans. Kommer att sakna dom sen nar vi inte bor tillsammans. Vi Bor alla tillsammans i en stor 7 rummare, WOHO. Har aldrig haft en san stor egen lagenhet, JAG ALSKAR DET. Vill inte bo trangt igen :/

Ikvall har jag i alla fall hangt med nagra av mina nya vanner, Steve, Bruce, Johan, Dave och sa en gammal goding Elli. Vi hangde mest har hemma hos mig eftersom ALLA alskar min lagenhet. Sag lite film, chilla tillsammans, fa bort tankarna pa annat.

Na nu ska jag fortsatta umgas med mina "sambos", Mallore och Canada kom nys hem fran SLC, sa dom har en hel del att beratta o visa ;) Dome precis som mig.

BYE

0 Comments:

Post a Comment

<< Home